Publikationer

Her kan du finde rapporter og resultater omkring LøkkeFondens projekter mv.

Viser 1 - 9 af 21

21 fundet

Scroll ned for flere

Kvantitativ forskning vedr. DrengeAkademiet 2015-2019

ESSAYS ON EDUCATIONAL INTERVENTIONS FOR DISADVANTAGED CHILDREN Ph.d.-afhandling af Søren Albeck Nielsen (Institut for Økonomi, Aarhus Universitet)  Ny kvantitativ forskning vedr. DrengeAkademiet 2015-2019 slår fast, at DrengeAkademiet har positive langtidseffek­ter på de deltagende drenges faglige, personlige og sociale kompetencer.

Download

Challenge 2021

For unge har det stor betydning, at de tilbydes tilhørsforhold og fællesskaber. Drengene i LøkkeFondens målgruppe har oplevet mange nederlag og skal derfor have adgang til andre positioner, handlemuligheder og -horisonter. Læs hvordan vi styrker udfordrede drenges tro på egne evner og muligheder i livet i…

Download

DrengeAkademiet 2021

Hvordan vender man udfordrede drenges negative skoleoplevelser samt negative selvbillede til det bedre? Og hvordan genskaber man deres motivation for skolen? Læs hvordan vi gør i denne folder om DrengeAkademiet.

Download

Challenge 2020

Trods Covid-19 gennemførte 60 seje drenge LøkkeFondens Challenge 2020. Læs mere og se alle de fantastiske billeder her.    

Download

DrengeAkademiet 2020

Covid-19 satte i 2020 sit præg på DrengeAkademiet. Med skolernes nedlukning i foråret havde drengene i lang tid været afskåret fra de fællesskaber, de normalt er en del af. “Bedst Sammen” fik derfor stor betydning på akademiet, hvor vi mere end nogensinde havde fokus på…

Download

Effektevaluering af DrengeAkademiet 2015-2018

Effektevaluering af DrengeAkademiet, KøbenhavnerAkademiet og PlanT (2015-2018) med fokus på de langsigtede kvantitative effekter af læringsforløbene. Har DrengeAkademiet, KøbenhavnerAkademiet og Plan T en effekt på elevernes faglige, sociale og personlige udvikling?  Udgivet af TrygFondens Børneforskningscenter, maj 2020    

Download