Publikationer
Her kan du finde rapporter og resultater omkring LøkkeFondens projekter mv.
Her kan du finde rapporter og resultater omkring LøkkeFondens projekter mv.
Hvordan sikrer vi udfordrede drenge en bedre chance i livet? DrengeAkademiet har til formål at fremme deltagernes mentale sundhed, robusthed og handlekraft.
DownloadSøren Albeck Nielsen (2023). Boys left behind: The effects of summer camp and follow-up strategies on academic, personal, and social competencies. Economics of Education Review (93)102370, 1-10
DownloadHvordan vender man udfordrede drenges negative skoleoplevelser samt negative selvbillede til det bedre? Og hvordan genskaber man deres motivation for skolen? Læs hvordan vi gør i denne folder om DrengeAkademiet.
DownloadKvantitativ og kvalitativ undersøgelse af DrengeAkademiet og DrengeCampen 2021-2022. Hvilken virkning har LøkkeFondens DrengeAkademi og DrengeCamp for de deltagende drenges personlige og sociale kompetencer? Udgivet af Oxford Research, juni 2022
DownloadESSAYS ON EDUCATIONAL INTERVENTIONS FOR DISADVANTAGED CHILDREN Ph.d.-afhandling af Søren Albeck Nielsen (Institut for Økonomi, Aarhus Universitet) Ny kvantitativ forskning vedr. DrengeAkademiet 2015-2019 slår fast, at DrengeAkademiet har positive langtidseffekter på de deltagende drenges faglige, personlige og sociale kompetencer.
DownloadKvantitativ og kvalitativ evaluering af LifeSkills for elever i 10. klasse. Forskningsrapport udgivet af VIVE, januar 2022
DownloadFor unge har det stor betydning, at de tilbydes tilhørsforhold og fællesskaber. Drengene i LøkkeFondens målgruppe har oplevet mange nederlag og skal derfor have adgang til andre positioner, handlemuligheder og -horisonter. Læs hvordan vi styrker udfordrede drenges tro på egne evner og muligheder i livet i…
DownloadHvordan vender man udfordrede drenges negative skoleoplevelser samt negative selvbillede til det bedre? Og hvordan genskaber man deres motivation for skolen? Læs hvordan vi gør i denne folder om DrengeAkademiet.
DownloadKvantitativ og kvalitativ undersøgelse af DrengeAkademiet 2020-2021. Hvilken virkning har LøkkeFondens DrengeAkademi for de deltagende drenges personlige og sociale kompetencer? Udgivet af Oxford Research, juni 2021
Download